8 Kasım 2016 Salı

Mutluluk elinizde... İlk adım: Tövbe


Mutluluk nedir hiç düşündünüz mü ? Kelime anlamından bahsetmiyorum. Sizin için mutluluk nedir? Yorucu bir günün ardından içtiğiniz bir bardak çay mı ? Ailenizle birlikte olduğunuz bir kahvaltı sofrası mı ? Sabah telefonunuzda gördüğünüz günaydın mesajı mı ? Sevilmek, takdir edilmek, okulda, işte başarılı olmak mı ?

Herkesin farklı bir yanıtı vardır eminim. Her ne kadar bireysel bir kavram gibi görünse de aslında mutluluk birden fazla insanı kapsayan bir durumdur. Farkındaysanız verdiğiniz tüm yanıtlar içinde sizden başka insanları da barındırıyor değil mi ? Mutluluk tamamen paylaşmakla ilgilidir. Mutluluğu ancak bu gerçeği fark edenler yakalayabilir. Egosunu bir kenara bırakıp başkalarının mutluluğundan mutlu olmayı öğrenenlerse hayatları boyunca en mutlu olacak insanlardır. Sadece kendileri adına mutlu olmak yerine on kişinin mutluluğundan pay çıkaranların mutluluğu ona katlanır değil mi ?

Çok şükür ben bu gerçeği çok uzun yıllar önce keşfettim. İnsanlara yardım etmek, onların mutluluğuyla mutlu olabilmek gerçekten büyük huzur kaynağı. Birine yardım ettiğimde içimde çocuklar gibi bir sevinç duyarım. İyi bir insan olabilmek, başkalarını mutlu edebilmek kişinin en büyük varlığı, zenginliğidir. Bu bloğu açmamdaki amaç da birlikte adım adım mutluluğa yürümek, iş, aşk, sağlık ve aklınıza gelebilecek her konuda sizlere yardımcı olmaktır.

Yeniden Başlamak 

Ruhunuza üflenen gücü, yaradanın güzel sıfatlarını barındırdığınızı hatırlar ve ona göre davranır, yaşarsanız hayatınızın nasıl güzelliklerle, mucizelerle dolduğunu görebilirsiniz.  Her zaman hatırlamanız gereken şey yüce bir varlık olduğunuzdur. Sabırlı, bağışlayıcı, yardımsever olmak da sizin en büyük erdemlerinizdir. Yaratılanı Yaradandan ötürü sevmek hayat felsefeniz olduğunda hem bu dünyada hem de ebedi hayatınızda mutlu olmanın kapıları sizin için ardına kadar açılacaktır.

Secde Suresi 9. Ayet : Yarattigi her seyi guzel yaratan, insani baslangicta camurdan yaratan, sonra onun soyunu, bayagi bir suyun ozunden yapan, sonra onu sekillendirip ruhundan ona ufleyen Allah'tir (böylece) size işiten kulaklar, gören gözler, anlayan kalbler var kıldı. Buna rağmen ne de az şükrediyorsunuz!

Bugüne kadar birçok hata yapmış olabilirsiniz. Hayatın yanlış düzeni, çevreniz, sistemin dayattıkları sizi gaflet ve yanılgı içine sürüklemiş olabilir. Şuanda bu yazıyı okuyor olmanız, kendinizi tekrar bulmanız, içinizde sihirli gücü ve yüceliği keşfetmeniz için size gönderilen bir işarettir. Bugün hayatınızın miladı olsun. Her şeye yeniden başlamak, yaşantınıza ve olaylara başka bir yön vermek için hiçbir zaman geç değildir. Yeter ki ruhunuza üflenen asaletin farkına varın. Yeni bir “ben” için bu gaflet uykusundan uyanmaya hazır mısınız ? Unutmayın,  Allah her şeyi görür ve bilir…
  
Necm Suresi 32. Ayet: "Ufak kusurların dışında büyük günahlardan ve çirkin amellerden sakınanlara, Allah'ın affı şüphesiz boldur."

Maide Suresi 39. Ayet: "Her kim haksız davranışlar yaptıktan sonra tövbe eder ve halini düzeltirse, şüphesiz Allahü Teala onun tövbesini kabul eder, Allah bağışlayıcı ve esirgeyicidir."

Enam Suresi 54. Ayet: "Bizim ayetlerimize iman etmiş olanlar sana geldiklerinde onlara: Selam olsun size, Rabbiniz rahmeti kendi üzerine farz kıldı ki, içinizden biri yaptığı günahlardan ve cehaletten ötürü kötü davranışlarda bulunur sonrasında tövbe ederek, kendini düzeltirse kuşkusuz Allah bağışlayan ve esirgeyendir." 

İşe tövbe etmekle başlayalım :

"Estağfirullah, Estağfirullah, Estağfirullah, Estağfirullah, Estağfirullah,
El - Azim, el - Kerim, er - Rahim ellezi la ilahe illa hü el-hayye'l Kayyum ve etübü ileyh
Ve es'eluhu't tevbete ve'l mağfirete ve'l hidayete lena innehü hüve't tevvabu'r-ahim
Tevbete abdin zalimin li nefsihi la yemliku linefsihi mevten ve la hayaten ve la nuşüra
Allahümme ente Rabbi la ilahe ente Halakteni ve ene Abdüke ve ene ala ahdike ve va'dike mesteta'tu. Euzü bike min şerri ma sana'tu Ebu leke bi ni'metike aleyye ve ebu'u bi zenbi fağfirli, fe innehu la yağfiruz - zunübe illa ente
Amentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rusulihi ve'l yevmi'l ahiri ve bi'l kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi Teala ve'l Ba'sü bade'l mevti hakkun.
Eşhedü en la ilahe illallahu ve eşhedü enne Muhammeden abdühu ve Resulüh. La ilahe illallah Muhammedu'r Resullullah."

Meali
"Ya Rabbi! Sen benim Rabbimsin. Sana inandım ve güvendim. Sana sığındım. Ellerimi açtım ve yüzümü sana döndürdüm. Kapına geldim, beni kulluğuna kabul et. Adem aleyhisselamdam bugüne kadar gelmiş tüm peygamberlere, kitaplara, meleklere ve ahiret gününe iman ettim. Bu güne kadar işlemiş olduğum tüm günahlarımdan pişman oldum. Bunları bir daha yapmamaya söz veriyorum. Günahlarımı affet, beni bağışla, beni kulluğundan ayırma, ellerimi boş çevirme, kapından kovma Ya Rabbi Beni kötü alışkanlıklarımdan terk etmeyi nasip et. Şeytana uydurma. Bana dayanmak için güç ver. Cehennem azabından koru, beni cennetine dahil et. Cennetinde Peygamber efendimize komşu olmayı ihsan et."


6 yorum:

  1. Nihayet! ;) bloğun hayırlı olsun Lenacım, herkese ışık olacağına güvenim sonsuz. İyi ki varsın :) güliz ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim Gülizcim :) yolun hep aydınlık olsun :)

      Sil
  2. Sevgili Lena'm, hayat ışığım, dostum, arkadaşım, annem, ablam, psikoloğum, aşk doktorum, yaşam koçum :) çok güzel bir çalışma olmuş. Benim gibi daha nicelerine yardımcı olacağına eminim. Mailime gelecek yazılarını ayarladım ;) dört gözle bekliyorum xxx ;)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Meyracım :)) sana da xxx ;)

    YanıtlaSil
  4. ablacım benim bir derdim var bak gece saat kaç uyuyamıyorum bile... sevdiğim biradam benimle evlenmiyor karısı boşanmak istemiyor oyalıyor beni 2 yıldır hangi duayı okuyum bilmiyorum ama çok üzülüyorum uyku haram oldu bana yardım edersen sen edersin dedim nolur cevap çok kötüyüm ben içim daralıyo :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kardeşim böyle bir ilişkiye başlaman hata olmuş. Uzaklaşmanı tavsiye ederim.Yuva yıkanın yuvası olmaz derler. Bugün eşine bunları yapan birine yarın sen nasıl güveneceksin ? lenayla@outlook.com adresine yazarsan unutman ve yeni bir sayfa açabilmen için neler yapman gerektiği konusunda yardımcı olmaya çalışırım. Kendine uygun, seni gerçekten seven birini bulman mutlu olmanın ilk şartı. Yolun aydınlık olsun. Mailini bekliyorum, sevgiler,

      Sil